ПРИКУПЉАЊЕ ХУМАНИТАРНЕ ПОМОЋИ У ИНОСТРАНСТВУ ИМАЈУЋИ У ВИДУ ДА ЈЕ ПРИКУПЉАЊЕ ХУМАНИТАРНЕ ПОМОЋИ ЗА ПОДРУЧЈА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ ПОГОЂЕНА ПОПЛАВАМА И ДАЉЕ НА СНАЗИ, ОБАВЕШТАВАМО ДА ЈЕ ДОШЛО ДО ПРОМЕНА У ПОТРЕБАМА ЗА ХУМАНИТАРНОМ ПОМОЋИ, ТАКО ДА ВИШЕ НИСУ НЕОПХОДНЕ НАМИРНИЦЕ ЗА ХИТНУ ДИСТРИБУЦИЈУ УГРОЖЕНИМ ПОДРУЧЈИМА И СТАНОВНИШТВУ КОЈИ ИМАЈУ ОДРЕЂЕН РОК УПОТРЕБЕ И ЗА КОЈЕ ПОСТОЈЕ ПОСЕБНЕ ПРОЦЕДУРЕ ЗА УВОЗ НА ТЕРИТОРИЈУ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ. ПОРЕД ТОГА, ЗБОГ БРОЈНИХ ТЕШКОЋА У ПРИЈЕМУ, СКЛАДИШТЕЊУ И ДИСТРИБУЦИЈИ ПОЛОВНЕ РОБЕ КОЈА ЈЕ УПУЋЕНА ИЗ ИНОСТРАНСТВА, ВЛАДА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ И НАДЛЕЖНИ ОРГАНИ АПЕЛУЈУ НА ДОНАТОРЕ ДА СЕ ДАЉЕ АКТИВНОСТИ У ПРИКУПЉАЊУ ХУМАНИТАРНЕ ПОМОЋИ ПРЕТЕЖНО УСМЕРАВАЈУ НА ПРИКУПЉАЊЕ ФИНАНСИЈСКИХ СРЕДСТАВА.
КОНФЕРЕНЦИЈА ЗА ШТАМПУ 16. јуна о.г., у Амбасади Р.Србије у Копенхагену је организована Конференција за штампу у вези са недавним поплавама које су задесиле Србију, на којој је амбасадорка Д.Ивановић изнела прелиминарне процене о обиму штете настале услед поплава. Присутним новинарима су се обратили и председник општине Уб Драган Глишић, председник компаније Redningsgrupe са Jylanda Tom Christensen (која је самоиницијативно упутила добровољце и опрему у Србију), добровољци који су били на терену у Србији - Kenneth Rosenkilde и Henrik Kalmer, амбасадор добре воље удружења "ЕУ-Катастрофе" и бивши светски шампион у боксу Gert Bo Jacobsen. На Конференцији је било речи и о новим активностима које представници те данске компаније предузимају, између осталог и кроз оснивање удружења "ЕУ-Катастрофе", како би прикупили средстава за набавку адекватне опреме за санирање штете у Србији. Детаљније информације о тим активностима могу се пронаћи на линку https://www.facebook.com/EUKatastrofe
БЕСПЛАТАН ПРЕВОЗ ХУМАНИТАРНЕ ПОМОЋИ
Из Црвеног крста Србије обавестили да је данска компанија Maersk Line, у сарадњи са својим генералним агентом за Србију StarAgent Plus, понудила^ бесплатан превоз хуманитарне помоћи за подручје Балкана са свих светских дестинација до морских лука у окружењу.
СПИСАК НЕОПХОДНИХ ПОТРЕБА ЗА ОТКЛАЊАЊЕ ПОСЛЕДИЦА ПОПЛАВА У Р. СРБИЈИ ПРЕМА ЗАХТЕВИМА ЦЕНТРА ЗА ВАНРЕДНЕ СИТУАЦИЈЕ МУП-А Р. СРБИЈЕ, ЦРВЕНОГ КРСТА СРБИЈЕ И МИНИСТАРСТВА ПОЉОПРИВРЕДЕ И ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ:
ФИНАНСИЈСКА ХУМАНИТАРНА ПОМОЋ ЗА ЖРТВЕ ПОПЛАВА У СРБИЈИ
ПРИМАЛАЦ: EMBASSY OF THE REPUBLIC OF SERBIA
Aмбасада Републике Србије у Копенхагену унапред се захваљује свим људима добре воље који желе да помогну Републици Србији и њеним грађанима. - ПОВОДОМ АКТУЛНЕ И ВАНРЕДНЕ СИТУАЦИЈЕ У РЕПУБЛИЦИ СРБИЈИ, ИЗАЗВАНЕ ЕЛЕМЕНТАРНИМ НЕПОГОДАМА НЕЗАПАМЋЕНИХ РАЗМЕРА, ОБАВЕШТАВАМО ВАС ДА ЈЕ ЗА ПОТРЕБЕ ПРИКУПЉАЊА ФИНАНСИЈСКЕ ПОМОЋИ И ДОНАЦИЈА ИЗ ИНОСТРАНСТВА, ОТВОРЕН НАМЕНСКИ ДЕВИЗНИ ЖИРО-РАЧУН ЗА УПЛАТУ СРЕДСТАВА ПРИ МИНИСТАРСТВУ ФИНАНСИЈА-УПРАВА ЗА ТРЕЗОР- БЕОГРАД БРОЈ: 01-504619-100193230-000000-0000, IBAN КОД: RS 35908504619019323080, СА ИНСТРУКЦИЈАМА ЗА УПЛАТУ У ЕУР И УСД КОЈЕ ДАЈЕМО У ПРИЛОГУ:UPLATA - Прикупљање финансијске помоћи може се вршити и у готовини, предајом надлежним лицима у Амбасади, уз обавезу пријављивања донатора и износа донације, за које ће Амбасада издавати одговарајуће признанице. - Обавештавамо, такође, да је од 18.05.2014. године активиран PayPal рачун преко кога је могуће уплатити хуманитарну помоћ за жртве поплава у Републици Србији из 193 земље региона. Рачун припада Мисији Републике Србије при ЕУ у Бриселу, а средства која се уплате коришћењем PayPal сервиса директно се пребацују на већ наведени наменски рачун Владе Р. Србије отворен за помоћ отклањања последица ванредних околности - поплава. За донације овимпутем кликните овде PayPal ОБАВЕШТЕЊЕ О ПРОЦЕДУРИ ДОНИРАЊА ХУМАНИТАРНЕ ПОМОЋИ У РОБИ Поводом интересовања наших грађана у Данској о процедури донирања хуманитарне помоћи у роби (ћебад, лекови, пелене, конзервирана храна, медицинска помагала, храна за бебе, млеко у праху, средства за дезинфекцију и др.), обавештавамо да је увоз ослобођен плаћања царине и осталих дажбина, али се роба може увозити само уколико испуњава услове за стављање у промет, односно за употребу на домаћем тржишту. Из наведених разлога, преносимо да је Управа царина Р. Србије наложила свим царинарницама у Р. Србији да се поступак са пошиљкама хуманитарне помоћи на граничним прелазима приликом уласка у царинско подручје Р. Србије и њихово пријављивање ради упућивања до одредишта, сматрају приоритетним, уз поштовање свих прописаних царинских поступака и процедура. Уколико возач који уноси робу у царинско подручје нема царинског заступника, ангажовани царински службеник упозначе га са могућношћу усменог пријављивања, у ком случају је обавеза тог царинског службеника да он формира и обради транзитну декларацију у ИСЦС-у за ту пошиљку, уручи одговарајуће примерке визару и упути га да се са њима јави одредишном царинском органу. Такође, у циљу обезбеђења одговарајуће контроле, а уколико возач не обезбеди одговарајући инструмент обезбеђења царинског дуга који може настати у поступку транзита ове робе, ангажовани царински службеник обавезно ће уз примерке транзитне декларације и пратеће документације која остаје у граничној царинској испостави, приложити и копију путне исправе или одговарајући лични документ возача. У вези поступка одобрења захтеваног царинског поступка са овим пошиљкама у одредишним царинским испоставама, наведени поступак ће такође имати приоритет. Уредбом о царински дозвољеном поступању са робом прописано је да декларант усмену декларацију за стављање робе у слободан промет, може, између осталог, да поднесе и за робу некомерцијалне природе мањег економског значаја, ако то одобри царински орган. Уредбом је прописано и да се, при поступку привременог увоза, усмено може декларисати и друга роба, ако царински орган то одобри. За оне који су заинтересовани да донирају помоћ у материјалном виду, односно у роби, молимо да се обрате најближем клубу или удружењу наше дијаспоре на територији Данске, а прикупљање ће бити организовано сваког дана и у Амбасади Републике Србије у Копенхагену (Svanevaenget 36, 2100 Kopenhagen), уз обавезну претходну најаву телефоном Амбасади о допремању хуманитарне помоћи. Моле се грађани да половну робу достављају у чистом и исправном стању, уредно класирану и спаковану у кутијама, ради даљег и ефикаснијег допремања до одредишта. Потребно је, такође, уз достављену робу приложити списак ствари, име достављача и место доставе. Амбасада ће свим превозницима хуманитарне помоћи издавати потврду о транспорту хуманитарне помоћи, ради презентовања надлежним органима на граници и уз претходну најаву доласка хуманитарног транспорта. У циљу издавања потврде о транспорту хуманитарне помоћи, неопходно је доставити следеће податке:
- пошиљалац робе Потпуне информације о процедури увоза и пријема хуманитарне помоћи можете добити и у контакту са Амбасадом Р. Србије у Копенхагену.Такође, детаљна објашњена о процедури отпреме хуманитарне помоћи из ЕУ ка Р.Србији могу се наћи на линку Управе царина Р.Хрватске: http://www.carina.hr/Novosti/Novosti.aspx?args=gHJf7ti0/o21LCYaU%2beyJLxOwA%3d%3d Обавештавамо да је Јавно предузеће "Путеви Србије" донело одлуку да су возила којима се превози хуманитарна помоћ у Србију ослобођена плаћања путарина на ауто-путевима у Србији, уколико се презентује одговарајући документ о превозу хуманитарне помоћи. Уколико возачи презентују ПОТВРДУ издату од стране Амбасаде Р. Србије у Копенхагену да се ради о пошиљци хуманитарног карактера, на наплатним рампама биће пропуштени без плаћања путарине. Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Р. Србије обавестило је да је, због уведеног ванредног стања, превоз хуманитарне помоћи за поплављена подручја изузет из режима мултилатералних и билатералних дозвола, и та возила ће се у Р.Србију пропуштати без међународних дозвола и по убрзаном поступку. Донатори који желе да хуманитарну помоћ набаве на тржишту Републике Србије, треба да се обрате контакт особама у Министарству трговине, туризма и телекомуникација РС, који ће их упутити на адекватне произвођаче и дистрибутере: - Жељко Ракић (zeljko.rakic@mtt.gov.rs) и Весна Новаковић (vesna.novakovic@mtt.gov.rs), контакт телефони: +381 11 3619691, 3621690, 3620385, 3610273, могућа комуникација на енглеском језику. Имајући у виду да ће отклањање последица од поплава бити дугорочни приоритет Србије, сваки вид помоћи ће и даље бити од кључне важности. Молимо вас да редовно пратите интернет сајт Амбасаде за најновије информације о неопходној помоћи, који ће се дневно ажурирати.
Компаније и лица која желе да помогну угроженом становништву, могу се обратити на телефоне кол-центра Министарства унутрашњих послова. Кол-центар је отворен 24 часа, а преко њега ће бити вршена и координација са другим државним органима. За слање хуманитарне помоћи у виду робе и материјала молимо да се обратите на следећу адресу:
Црвени крст Србије Црвени крст Републике Србије је обавестио да не постоји потреба за донацијама у новој и половној одећи и обући, већ да је у овом тренутку најпотребније следеће:
- конзервирана храна У Црвеном крсту Србије су нагласили да лекове и санитетски материјал не треба упућивати њему, већ Министарству здравља. Министарство здравља Р. Србије обавештава да се не могу прихватити донације од физичких лица у виду лекова и медицинских средстава које лично доносе, а ради заштите здравља пацијената, јер није познато на који начин су лекови набављани и у којим условима су чувани. О неопходним лековима и медицинским средствима за потребе Министарства здравља можете се информисати директним позивом Амбасади Р. Србије у Копенхагену. Апелујемо да сви заинтересовани појединци и правна лица - уколико су у могућности, а због чињенице да се потребе за одређеним врстама робе мењају - хуманитарну помоћ упућују у новцу. Број контакт телефона Кризног штаба МСП: +381-66-8066-224. Прикупљање хуманитарне помоћи у Амбасади
На фотографијама је део хуманитарне помоћи за настрадале у поплавама у Р.Србији, која је прикупљена у Амбасади Р.Србије у Копенхагену и њено преузимање из Амбасаде ради даљег транспорта у Србију. Део хуманитарне помоћи ће бити превезен у Р.Србију возилима фирме "Топ Тоурс" из Хилерода, љубазношћу власника и директора Драгана Поповића.
|