Printer Friendly Version ЕЛЕМЕНТАРНЕ НЕПОГОДЕ У РЕПУБЛИЦИ СРБИЈИ @ 16 May 2014 05:24 PM

ПРИКУПЉАЊЕ ХУМАНИТАРНЕ ПОМОЋИ У ИНОСТРАНСТВУ

ИМАЈУЋИ У ВИДУ ДА ЈЕ ПРИКУПЉАЊЕ ХУМАНИТАРНЕ ПОМОЋИ ЗА ПОДРУЧЈА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ ПОГОЂЕНА ПОПЛАВАМА И ДАЉЕ НА СНАЗИ, ОБАВЕШТАВАМО ДА ЈЕ ДОШЛО ДО ПРОМЕНА У ПОТРЕБАМА ЗА ХУМАНИТАРНОМ ПОМОЋИ, ТАКО ДА ВИШЕ НИСУ НЕОПХОДНЕ НАМИРНИЦЕ ЗА ХИТНУ ДИСТРИБУЦИЈУ УГРОЖЕНИМ ПОДРУЧЈИМА И СТАНОВНИШТВУ КОЈИ ИМАЈУ ОДРЕЂЕН РОК УПОТРЕБЕ И ЗА КОЈЕ ПОСТОЈЕ ПОСЕБНЕ ПРОЦЕДУРЕ ЗА УВОЗ НА ТЕРИТОРИЈУ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ. ПОРЕД ТОГА, ЗБОГ БРОЈНИХ ТЕШКОЋА У ПРИЈЕМУ, СКЛАДИШТЕЊУ И ДИСТРИБУЦИЈИ ПОЛОВНЕ РОБЕ КОЈА ЈЕ УПУЋЕНА ИЗ ИНОСТРАНСТВА, ВЛАДА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ И НАДЛЕЖНИ ОРГАНИ АПЕЛУЈУ НА ДОНАТОРЕ ДА СЕ ДАЉЕ АКТИВНОСТИ У ПРИКУПЉАЊУ ХУМАНИТАРНЕ ПОМОЋИ ПРЕТЕЖНО УСМЕРАВАЈУ НА ПРИКУПЉАЊЕ ФИНАНСИЈСКИХ СРЕДСТАВА. 

 

КОНФЕРЕНЦИЈА ЗА ШТАМПУ

16. јуна о.г., у Амбасади Р.Србије у Копенхагену је организована Конференција за штампу у вези са недавним поплавама које су задесиле Србију, на којој је амбасадорка Д.Ивановић изнела прелиминарне процене о обиму штете настале услед поплава. Присутним новинарима су се обратили и председник општине Уб Драган Глишић, председник компаније Redningsgrupe са Jylanda Tom Christensen (која је самоиницијативно упутила добровољце и опрему у Србију), добровољци који су били на терену у Србији - Kenneth Rosenkilde и Henrik Kalmer, амбасадор добре воље удружења "ЕУ-Катастрофе" и бивши светски шампион у боксу Gert Bo Jacobsen. На Конференцији је било речи и о новим активностима које представници те данске компаније предузимају, између осталог и кроз оснивање удружења "ЕУ-Катастрофе", како би прикупили средстава за набавку адекватне опреме за санирање штете у Србији. Детаљније информације о тим активностима могу се пронаћи на линку  https://www.facebook.com/EUKatastrofe

 

БЕСПЛАТАН ПРЕВОЗ ХУМАНИТАРНЕ ПОМОЋИ

Из Црвеног крста Србије обавестили да је данска компанија Maersk Line, у сарадњи са својим генералним агентом за Србију StarAgent Plus, понудила^ бесплатан превоз хуманитарне помоћи за подручје Балкана са свих светских дестинација до морских лука у окружењу.
Предвиђено је да се хуманитарна помоћ допреми у 60 двадесетстопних или 30 четрдесетстопних контејнера, за сва подручја у нашем региону која су погођена поплавама. То значи да би 10 већих, односно 20 мањих контејнера, било намењено Србији. Након што контејнери са хуманитарном помоћи стигну у луку Бар или у Ријеку, за превоз и испоруку до Београда била би задужена поморско-речна агенција Agent Plus, која би била задужена и за регулисање процедуре царињења.
Агенција Agent Plus је на својој веб страници поставила саопштење са информацијама за све који су заинтересовани да донирају хуманитарну помоћ.
Како је сугерисано из Црвеног крста Србије, приликом отпремања прикупљене помоћи потребно је водити рачуна да вредност робе која се превози не буде мања од трошкова транспорта. С тим у вези, замолили су да се на овај начин транспортује пре свега роба која је означена као приоритет - конзервирана храна и средства за личну хигијену и за санацију простора, а која су палетизована.

 

СПИСАК НЕОПХОДНИХ ПОТРЕБА ЗА ОТКЛАЊАЊЕ ПОСЛЕДИЦА ПОПЛАВА У Р. СРБИЈИ ПРЕМА ЗАХТЕВИМА ЦЕНТРА ЗА ВАНРЕДНЕ СИТУАЦИЈЕ МУП-А Р. СРБИЈЕ, ЦРВЕНОГ КРСТА СРБИЈЕ И МИНИСТАРСТВА ПОЉОПРИВРЕДЕ И ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ:                                                                                  

                       кликни овде

 

ФИНАНСИЈСКА ХУМАНИТАРНА ПОМОЋ ЗА ЖРТВЕ ПОПЛАВА У СРБИЈИ
- РАЧУН АМБАСАДЕ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ У КОПЕНХАГЕНУ -


Инструкције за уплату:

ПРИМАЛАЦ: EMBASSY OF THE REPUBLIC OF SERBIA
БАНКА:   DANSKE BANK
БРОЈ РАЧУНА: 4001 4330822503
СВРХА УПЛАТЕ: SERBIAN AID

Aмбасада Републике Србије у Копенхагену унапред се захваљује свим људима добре воље који желе да помогну Републици Србији и њеним грађанима.
 

- ПОВОДОМ АКТУЛНЕ И ВАНРЕДНЕ СИТУАЦИЈЕ У РЕПУБЛИЦИ СРБИЈИ, ИЗАЗВАНЕ ЕЛЕМЕНТАРНИМ НЕПОГОДАМА НЕЗАПАМЋЕНИХ РАЗМЕРА, ОБАВЕШТАВАМО ВАС ДА ЈЕ ЗА ПОТРЕБЕ ПРИКУПЉАЊА ФИНАНСИЈСКЕ ПОМОЋИ И ДОНАЦИЈА ИЗ ИНОСТРАНСТВА, ОТВОРЕН НАМЕНСКИ ДЕВИЗНИ ЖИРО-РАЧУН ЗА УПЛАТУ СРЕДСТАВА ПРИ МИНИСТАРСТВУ ФИНАНСИЈА-УПРАВА ЗА ТРЕЗОР- БЕОГРАД БРОЈ: 01-504619-100193230-000000-0000, IBAN КОД: RS 35908504619019323080, СА ИНСТРУКЦИЈАМА ЗА УПЛАТУ У ЕУР И УСД КОЈЕ ДАЈЕМО У ПРИЛОГУ:UPLATA

- Прикупљање финансијске помоћи може се вршити и у готовини, предајом  надлежним лицима у Амбасади, уз обавезу пријављивања донатора и износа донације, за које ће Амбасада издавати одговарајуће признанице.

- Обавештавамо, такође, да је од 18.05.2014. године активиран PayPal рачун преко кога је могуће уплатити хуманитарну помоћ за жртве поплава у Републици Србији из 193 земље региона. Рачун припада Мисији Републике Србије при ЕУ у Бриселу, а средства која се уплате коришћењем PayPal сервиса директно се пребацују на већ наведени наменски рачун Владе Р. Србије отворен за помоћ отклањања последица ванредних околности - поплава. За донације овимпутем кликните овде PayPal

ОБАВЕШТЕЊЕ О ПРОЦЕДУРИ ДОНИРАЊА ХУМАНИТАРНЕ ПОМОЋИ У РОБИ

Поводом интересовања наших грађана у Данској о процедури донирања хуманитарне помоћи у роби (ћебад, лекови, пелене, конзервирана храна, медицинска помагала, храна за бебе, млеко у праху, средства за дезинфекцију и др.), обавештавамо да је увоз ослобођен плаћања царине и осталих дажбина, али се роба може увозити само уколико испуњава услове за стављање у промет, односно за употребу на домаћем тржишту.

Из наведених разлога, преносимо да је Управа царина Р. Србије наложила свим царинарницама у Р. Србији да се поступак са пошиљкама хуманитарне помоћи на граничним прелазима приликом уласка у царинско подручје Р. Србије и њихово пријављивање ради упућивања до одредишта, сматрају приоритетним, уз поштовање свих прописаних царинских поступака и процедура.

Уколико возач који уноси робу у царинско подручје нема царинског заступника, ангажовани царински службеник упозначе га са могућношћу усменог пријављивања, у ком случају је обавеза тог царинског службеника да он формира и обради транзитну декларацију у ИСЦС-у за ту пошиљку, уручи одговарајуће примерке визару и упути га да се са њима јави одредишном царинском органу. Такође, у циљу обезбеђења одговарајуће контроле, а уколико возач не обезбеди одговарајући инструмент обезбеђења царинског дуга који може настати у поступку транзита ове робе, ангажовани царински службеник обавезно ће уз примерке транзитне декларације и пратеће документације која остаје у граничној царинској испостави, приложити и копију путне исправе или одговарајући лични документ возача.

У вези поступка одобрења захтеваног царинског поступка са овим пошиљкама у одредишним царинским испоставама, наведени поступак ће такође имати приоритет. Уредбом о царински дозвољеном поступању са робом прописано је да декларант усмену декларацију за стављање робе у слободан промет, може, између осталог, да поднесе и за робу некомерцијалне природе мањег економског значаја, ако то одобри царински орган. Уредбом је прописано и да се, при поступку привременог увоза, усмено може декларисати и друга роба, ако царински орган то одобри.

За оне који су заинтересовани да донирају помоћ у материјалном виду, односно у роби, молимо да се обрате најближем клубу или удружењу наше дијаспоре на територији Данске, а прикупљање ће бити организовано сваког дана и у Амбасади Републике Србије у Копенхагену (Svanevaenget 36, 2100 Kopenhagen), уз обавезну претходну најаву телефоном Амбасади о допремању хуманитарне помоћи. Моле се грађани да  половну робу достављају у чистом и исправном стању, уредно класирану и спаковану у кутијама, ради даљег и ефикаснијег допремања до одредишта. Потребно је, такође, уз достављену робу приложити списак ствари, име достављача и место доставе.

Амбасада ће свим превозницима хуманитарне помоћи издавати потврду о транспорту хуманитарне помоћи, ради презентовања надлежним органима на граници и уз претходну најаву доласка  хуманитарног транспорта.

У циљу издавања потврде о транспорту хуманитарне помоћи, неопходно је доставити следеће податке:

- пошиљалац робе
- прималац робе
- врста робе
- количина робе
- вредност робе
- врста превоза
- подаци о превозном средству
- оријентационо време и место преласка границе.

Потпуне информације о процедури увоза и пријема хуманитарне помоћи можете добити и у контакту са Амбасадом Р. Србије у Копенхагену.Такође, детаљна објашњена о процедури отпреме хуманитарне помоћи из ЕУ ка Р.Србији могу се наћи на линку Управе царина Р.Хрватске:

http://www.carina.hr/Novosti/Novosti.aspx?args=gHJf7ti0/o21LCYaU%2beyJLxOwA%3d%3d 

Обавештавамо да је Јавно предузеће "Путеви Србије" донело одлуку да су возила којима се превози хуманитарна помоћ у Србију ослобођена плаћања путарина на ауто-путевима у Србији, уколико се презентује одговарајући документ о превозу хуманитарне помоћи. Уколико возачи презентују ПОТВРДУ издату од стране Амбасаде Р. Србије у Копенхагену да се ради о пошиљци хуманитарног карактера, на наплатним рампама биће пропуштени без плаћања путарине.

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Р. Србије обавестило је да је, због уведеног ванредног стања, превоз хуманитарне помоћи за поплављена подручја изузет из режима мултилатералних и билатералних дозвола, и та возила ће се у Р.Србију пропуштати без међународних дозвола и по убрзаном поступку.

Донатори који желе да хуманитарну помоћ набаве на тржишту Републике Србије, треба да се обрате контакт особама у Министарству трговине, туризма и телекомуникација РС, који ће их упутити на адекватне произвођаче и дистрибутере:

  - Жељко Ракић (zeljko.rakic@mtt.gov.rs) и Весна Новаковић (vesna.novakovic@mtt.gov.rs),

            контакт телефони: +381 11 3619691, 3621690, 3620385, 3610273, могућа комуникација на енглеском језику.

Имајући у виду да ће отклањање последица од поплава бити дугорочни приоритет Србије, сваки вид помоћи ће и даље бити од кључне важности. Молимо вас да редовно пратите интернет сајт Амбасаде за најновије информације о неопходној помоћи, који ће се дневно ажурирати. 

Компаније и лица која желе да помогну угроженом становништву, могу се обратити на телефоне кол-центра Министарства унутрашњих послова. Кол-центар је отворен 24 часа, а преко њега ће бити вршена и координација са другим државним органима.
Телефони кол центра су:
+381 11 312 0741
+381 11 312 0739
+381 11 312 9939
+381 11 312 0742
+381 11 312 0646

      За слање хуманитарне помоћи у виду робе и материјала молимо да се обратите на следећу адресу:

Црвени крст Србије
Симина ул. 19
Београд 11000
Тел. 00381 11 328 1086 и 3032 119 (лок. 217)
ljubomir@redcross.org.rs; indep@redcross.org.rs

Црвени крст Републике Србије је обавестио да не постоји потреба за донацијама у новој и половној одећи и обући, већ да је у овом тренутку најпотребније следеће:

- конзервирана храна
- пелене за децу
- средства за хигијену (сапун, тоалет-папир, папирни убруси, влажне  марамице,  хигијенски улошци, четкице за зубе, зубне пасте и др.)
- "Асепсол" ознаке 5П за дезинфекцију прихватних центара.

       У Црвеном крсту Србије су нагласили да лекове и санитетски материјал не треба упућивати њему, већ Министарству здравља.

Министарство здравља Р. Србије обавештава да се не могу прихватити донације од физичких лица у виду лекова и медицинских средстава које лично доносе, а ради заштите здравља пацијената, јер није познато на који начин су лекови набављани и у којим условима су чувани. О неопходним лековима и медицинским средствима за потребе Министарства здравља можете се информисати директним позивом Амбасади Р. Србије у Копенхагену.

Апелујемо да сви заинтересовани појединци и правна лица - уколико су у могућности, а због чињенице да се потребе за одређеним врстама робе мењају - хуманитарну помоћ упућују у новцу.

Број контакт телефона Кризног штаба МСП: +381-66-8066-224.

Прикупљање хуманитарне помоћи у Амбасади

На фотографијама је део хуманитарне помоћи за настрадале у поплавама у Р.Србији, која је прикупљена у Амбасади Р.Србије у Копенхагену и њено преузимање из Амбасаде ради даљег транспорта у Србију. Део хуманитарне помоћи ће бити превезен у Р.Србију возилима фирме "Топ Тоурс" из Хилерода, љубазношћу власника и директора  Драгана Поповића.